دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1400 - 11:41

چسب نسوز چیست + نمایندگی نخ و پارچه نسوز در ایران | نسوز طوس

چسب نسوز عمدتاً برای پوشش سطوح و عایق بندی سطوح به کار می‌رود که باید گفت در این زمینه بسیار کارآمد است؛ به طوری که عایق کاری آجرهای نسوز و بتون به راحتی با این چسب قابل انجام است.
کد خبر : 631946
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، چسب نسوز یکی از پرکاربردترین انواع چسب‌های صنعتی به خصوص برای استفاده در محیط‌های با حرارت بالا محسوب می‌شود. چسب نسوز عمدتاً برای پوشش سطوح و عایق بندی سطوح به کار می‌رود که باید گفت در این زمینه بسیار کارآمد است؛ به طوری که عایق کاری آجرهای نسوز و بتون به راحتی با این چسب قابل انجام است. این نوع چسب مقاومت سایشی سطوح را بالا می‌برد و خاصیت چسبندگی خود را در شرایط مختلف از دست نمی‌دهد؛ تا جایی که از این چسب برای محصولات سرامیکی و فایبر سرامیک نیز استفاده می‌شود.


چسب نسوز را به طرق مختلف مثل فرچه زدن، اسپری کردن و یا حتی غرق کردن در چسب استفاده کرد و به همین دلیل کاربردهای این چسب بسیار زیاد است. یک لایه نازک از این چسب قادر است سطوح را با استحکام بالایی به هم بچسباند؛ اما به این منظور باید سطح از روغن، گریس، گردو خاک و غبار تمیز شده باشد. همچنین از این چسب می‌توان برای تقویت استحکام سیمان نیز استفاده کرد.


ویژگی‌های چسب نسوز


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چسب نسوز مقاومت دمایی بالای آن است که قادر است تا 1760 درجه حرارت را تحمل کند و حتی در مقابل شوک‌های دمایی نیز استحکام خود را حفظ کند. علاوه بر این سهولت در استفاده و چسبندگی بسیار قوی این چسب در میان انواع چسب‌ها بسیار معروف است؛ به طوری که بعد از خشک شدن سطح را به شدت سفت و سخت می‌کند؛ البته این چسب برای خشک شدن باید در دمای کمتر از 90 درجه سانتی گراد نگهداری شود.


علاوه بر این گفتیم که از چسب نسوز می‌توان برای عایق کاری نیز استفاده کرد که همین مسئله نشان می‌دهد این چسب مقاومت سایشی سطوح را افزایش می‌دهد و احتمال نفوذ هوا یا آب را به حداقل می‌رساند. به همین دلیل است که عایق کاری سطوح متخلخل و آسیب پذیر با این چسب کاملاً کاربردی می‌باشد.


کاربردهای چسب نسوز


کاربردهای متداول چسب نسوز شامل:


پوشش سطوح: عمده‌ترین کاربرد چسب نسوز پوشش سطوح مختلف به خصوص سطوحی که در معرض حرارت قرار دارند، می‌باشد. به طوری که چسب یک لایه سخت و محکم را روی سطح ایجاد می‌کند که کاملاً پایدار است و در برابر دما مقاومت نشان می‌دهد. برای سخت بودن چسب لازم است سطح قبل از چسب کاری کاملاً خشک و تمیز باشد.


اتصال یا بایند سطوح: کاربرد دیگر چسب نسوز اتصال قطعات به صورت پایدار است. این چسب در محیط‌هایی با درجه حرارت بالا می‌تواند پیوستگی را بین محصولات ساختمانی مثل فایبرسرامیک یا آجر نسوز ایجاد کند. علاوه بر این از این چسب به عنوان یک ماده تقویت سیمان و بتون نیز استفاده می‌شود.



پارچه تفلون نسوز


پارچه تفلون نسوز یک نوع پارچه ساخته شده از الیاف خاص است که در مقابل حرارت، مواد شیمیایی، اسیدها، بازها و حلال‌ها مقاوم است. جنس این پارچه بر خلاف برخی از پارچه‌های نسوز غیر سمی بوده و به همین دلیل در صنایع غذایی و دارویی پرکاربرد است. از پارچه تفلون نسوز برای ساخت محافظ و لباس‌های نسوز و همچنین بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شود که در ادامه به آنها می‌پردازیم.


تفلون یک ماده پلیمری بسیار خاص است که در سال 1945 کشف شد و به علت ویژگی‌های خاص خود مثل مقاومت در برابر حرارت و الیاف قدرتمند، خیلی سریع با محبوبیت مصرف کنندگان مواجه شد؛ به طوری که تنها در چند سال کاشف تفلون ثروتمند شد و از محصول آن در زمینه‌های مختلف مثل ساخت پارچه نسوز استفاده شد.


پارچه تفلون نسوز چیست؟


پارچه تلفون نسوز نوعی از پارچه نسوز است که حتی نسبت به موارد مشابه ویژگی‌های خاصی دارد. از ویژگی‌های پارچه تفلون می‌توان به انعطاف‌پذیری و چسبندگی بالا اشاره کرد که باعث می‌شود سطح اصطکاک بسیار کم باشد و پارچه استحکام بالایی داشته باشد. همچنین مقاومت شیمیایی بالای این پارچه در برابر انواع مواد شیمیایی باعث می‌شود این ویژگی‌ها کارایی بیشتری نیز پیدا کنند. شایسته ذکر است که پارچه تفلون نسوز همان پارچه نسوز فایبرگلاس است که با روکش تفلون تقویت شده است.


این پارچه قادر است در محدوده دمایی منفی 75 درجه تا 280 درجه سانتی گراد، ویژگی‌های خود را حفظ کند و آسیب نبیند. علاوه بر این پارچه‌های تلفون با تمیز شوندگی فوق العاده‌ای که دارند یک پوشش و محافظ بسیار کاربردی محسوب می‌شوند. تفلون موجود در سطح این پارچه‌ها باعث می‌شود در مقابل اشعه فرابنفش یا UV مقاومت نشان دهند .


پارچه تفلون نسوز در دو نوع ساده و چسب دار ارائه می‌شوند که باعث می‌شود برای مصارف مختلفی کارایی داشته باشند. تحمل دمایی بالا و استفاده راحت پارچه در کنار ویژگی‌هایی که ذکر کردیم، باعث می‌شود از این پارچه‌ها به منظور به کارگیری در هیترها، صنایع غذایی، تولید ظروف، شیرینگ، المنت، انواع پوشش‌ها و ... استفاده شود. در ادامه بیشتر با کاربردهای پارچه تفلون آشنا می‌شویم؛ با ما همراه باشید.


کاربردهای پارچه نسوز تفلون


همانطور که گفتیم ویژگی‌های خاص پارچه نسوز تفلون باعث شده کاربردهای زیادی در صنایع مختلف داشته باشد. متداول‌ترین کاربردهای این پارچه شامل:



  • استفاده در دستگاه شیرینگ پک، وکیوم پک، دستگاه دوخت پلاستیک، دستگاه‌های پرس و سایر دستگاه‌های مربوط به بسته‌بندی کالاها

  • پوشش انواع غلتک‌ها و صفحاتی که در معرض حرارت قرار دارند

  • استفاده در انواع نوار نقاله‌های بهداشتی و غذایی

  • استفاده به عنوان عایق حرارتی مثل عایق سازی کابل‌ها و صنایع تولید برق یا صنایع شیمیایی

  • استفاده در صنعت چاپ


برای آشنایی بیشتر با انواع پارچه نسوز و تهیه بهترین محصولات نسوز، می‌توانید با سایت نسوز طوس ارتباط برقرار نمایید.


پارچه تفلون نسوز


نمایندگی فروش نخ نسوز


نخ نسوز یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین محصولات نسوز است. نخ نسوز به دسته‌ای از الیاف اطلاق می‌شود که مقاومت حرارتی بالایی دارند و به راحتی آسیب نمی‌بینند. انواع نخ‌های نسوز شامل مقطع مربعی و دایره هستند که نخ‌های با مقطع مربعی بیشتر برای آب بندی و عایق کاری استفاده می‌شوند؛ در صورتی که نخ‌های با مقطع دایره‌ای برای دوخت پارچه و لباس‌های نسوز و پکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.


مهم‌ترین ویژگی نخ نسوز مقاومت در برابر حرارت است که در کنار آن می‌توان به مقاومت و استحکام بالا در برابر عوامل آسیب زا اشاره کرد؛ به طوری که این نخ در مقابل مواد شیمیایی، الکتریسیته و کشش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.


نخ نسوز انواع مختلفی دارد که بر حسب جنس خود با هم متفاوت‌اند و ویژگی‌های متفاوتی نیز دارند. انواع نخ نسوز شامل نخ فایبرگلاس، نخ سرامیک، نخ تفلون، نخ کولار، نخ سیلیکونی، نخ آزبست و ... هستند که هر کدام کاربردهای مختلفی نیز دارند. شما عزیزان می‌توانید برای تهیه انواع نخ نسوز از نمایندگی فروش نخ نسوز با سایت نسوز طوس ارتباط برقرار نمایید.


انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته